Khamis, 14 Jun 2012

MASTERCHEF PAPN MEMPAGA

Masterchef PAPN Mempaga telah julung kalinya diadakan di PAPN Mempaga pada 12 Jun 2012.  Pada Mesyuarat bulan Mei yang lepas, peserta Masterchef telah dibahagi kepada 5 kumpulan iaitu seramai 3 keluarga untuk 1 kumpulan. Menu makanan yang ditetapkan adalah bertemakan makanan kanak-kanak.3 Menu makanan hendaklah disediakan iaitu hidangan yang berasaskan roti, kuih dan air atau jus. Semua ibubapa digalakkan untuk berbincang awal mengenai menu makanan, bahan yang diperlukan dan kreativiti hiasan yang ingin mereka lakukan pada hari program nanti.

Tanggal 12 Jun 2012, Program Masterchef PAPN Mempaga telah diadakan seawal jam 8.30 pagi. Acara dimulakan dengan pertandingan 'Musang Berjanggut'.


 
Inilah hasilnya.. Tahniah..





Pertandingan Memasak sudah bermula.







 



Akhirnya semua juri telah sebulat suara memilih pemenang-pemenang Masterchef PAPN Mempaga.

Pemenang Pertama
Pemenang Kedua
Pemenang Ketiga
Pemenang Keempat
Pemenang Kelima
Secara keseluruhannya, semua ibubapa amat kreatif dan berbakat dalam menghasilkan juadah makanan untuk anak-anak. Program berakhir pada jam 12.00 tengahari. Semua ibubapa pulang setelah menjamu selera.

1 ulasan:

  1. Assalamualaikum. saya HANIE parent PAPN Teluk Intan Perak. jom follow saya. Ada entry Aktiviti dan penglibatan dekat PAPN Teluk Intan.

    BalasPadam